Thursday, January 22, 2009

Arakian Kesah Puteri... bhgn 1

Askum,

Arakian, ada 1 masaelah dlm sebuah ceqita hikayat seorg puteri yg berasal drpd sbuah negeri diutara negeri padi berdengung...

Puteri amat berkenan menyembah duli menyatakan 1 masaelah kepada rakyat jelata,ganjaran hadiah berlipat ganda, semua rakyat ketawa ria, menerima utusan puteri raja.

Masaelah ini cukuplah bla puteri memberikan spatah dua kata pembuka bicara, sbagaimana: puteri berkata: terdapat 1 perkataan yg mganggu fikiran beta bermula dgn huruf P dan diakhiri dgn huruf S, dan ditengahnya huruf cukup hebat iaitu L...namun begitu semalam hamba bermimpi bahawa diantara huruf2 itu terdapat huruf2 vokal iaitu O pd antara yg pertama manakala I pd antara yg kedua... Maka rakyat jelata berpenat lelah,membanting tulang menyusun huruf2 yg dberi puteri raja... Pening kepala tdak terkata,hanya yg Esa tahu sgalanya. Maka lg, sluruh negeri kecoh dgn perutusan itu. Rakyat meminta bantuan dr blog ini utk meneka masaelah itu kerana semuanya sudah buntu dan tidak mahu melukakan hati puteri raja. Mari kita membantu rakyat negeri ini utk menyudahkan masaela ini...

11 comments:

FSP UITM 2000 said...

saper ler reka cita ni.....aku x leh tdo pikir masaelah ni...hehe

leen cute

FSP UITM 2000 said...

bukan ke jawapan dia POLIS?
sape yang reka citer ni?mesti angah kan?sebab dia polis..sudah la!!!


intan the supermodel

FSP UITM 2000 said...

Hahahaha...Ko memang terer la Anep buat ayat ni. Aku memang suka sangat. Kali ni aku puji atas kreativiti ko membuka cerita pasal polis. Cepat bukak chapter 2 lak, dah tak sabar aku nak baca citer ni.

Kawan2 sumer tunggu tau chapter seterusnyer lagi menarik, tertarik ko mmg debommmmmm....

ANN PUNCAK/RTM

FSP UITM 2000 said...

huhh.. huruf 'L' yg amat menebal tu, bukan je, huruf pada jawapan yg telah diberikan oleh 'intan the supermodel'.. tapi huruf 'L' tersebut telah mewakili nama kepada jawapan yg diberikan oleh 'intan the supermodel'..

nep, part 2 nya bila nak update..

.: noey haniza yg comel :.

@reniev said...

Harap bersabar yer... nantikan episode 2 dan seterusnyer...

noey: jgn buat kesimpulan dulu yer. tak baik.

Anne: haha...bukan aneplar yg buat citer ni u ols.. sumer ni aku yg buat... tp bkn tujuan menggosip hanya berceritalar...

Intan the supermodel:
jgn teka dulu, kita tgu pencerita membuka bicaranya dulu.

FSP UITM 2000 said...

comment Noey sgt lucu.... haha... menebal? mana ko dapat word tu Noey... Adusss!!!

FSP UITM 2000 said...

hakhakhak.. aku nak type ayat 'masa pronounce caption 'L' tu kena btul2..' means bukan pronounce sambil lewa ler.. tapi ntah ler, TER type 'menebal' plak.. hakhakhakhak..

aku tak buat kesimpulan, tapi aku bikin kesimpulan.. hakhakhak..

bukan anep eh.. baiklah.. maafkan aku anep.. aku ingatkan ko yg bikin entry tu, pasal tu ari ko yg ckp kat aku, nanti entry nya.. hiaz..

.: noey haniza yg senantiasa comel :.

@reniev said...

kuang ajo ko noey... aku tak ckp papepun... pada sape yg berkenaan jgn pecaya tau... noey tlah memburukkan nama aku di mata blog ni...

saman malu... tunggu...

FSP UITM 2000 said...

Okey Anep, aku sokong ko nak uat saman malu kat noey tu. Cepat sikit tau, nanti aku leh panggil reporter uat coverage. Tajuk dia "Penerbit konti siaran TV1 disaman malu"

Ok tak Anep?

FSP UITM 2000 said...

nep, aku dah bikin open apologize hahh.. ko still nak saman gak ke..? huhh.. nampak nya aku kena rajin bikin OT seh, pasal nak bayar saman malu dari ko.. huhhh..

.: noey haniza yg senantiasa comel even anep nak saman malu :.

FSP UITM 2000 said...

Mana Chapter kedua ni? Cepat la.